Mateo, un nadó de dos mesos amb leucèmia que busca donants de medul·la per poder sobreviure.

Mateo, un nadó de dos mesos amb leucèmia que busca donants de medul·la per poder sobreviure.


L’emocionant «relat» de Mateo, un nadó de dos mesos amb leucèmia

La seva família ha obert una pàgina web per trobar donants de medul·la i poder-li donar una segona oportunitat



El petit Mateo. | Cedida.

Aquesta és la història de Mateo, un nadó de dos mesos amb leucèmia que busca donants per poder sobreviure. La seva família ha creat una pàgina web on la gent es pot fer donant de medul·la òssia i la seva mare ha escrit aquest bonic relat per explicar la història del petit.

«Em dic Mateo i tinc dos mesos. Pot ser que el meu nom no et digui res, però la meva història és la història de molts nens. I tots necessitem la teva ajuda.

Fa poc els metges li van dir als meus pares que tenia leucèmia. De seguida em vaig adonar que a la gent no li agrada aquesta paraula i s’espanta molt quan l’escolta
Jo no l’entenc bé, però és alguna cosa així com que les meves cèl·lules no es reprodueixen com haurien de fer-ho i per això haig d’estar molt temps a l’hospital fins que trobin un donant de medul·la per a mi. M’han dit que un donant és una persona que deixa que li treguin sang i l’analitzin per veure si les seves cèl·lules s’assemblen a les meves. I si és així, l’avisen perquè em doni algunes.

El meu germà Lucas, que té dos anys i és molt valent, va voler ser el meu donant, però les proves van dir que les seves cèl·lules eren diferents de les meves. La meva mare diu que és perquè els dos som superespecials i per això necessito trobar a algú que sigui tan especial com jo perquè m’ajudi.

Vaig pensar que era fàcil. Si és solament deixar que et punxin! En els meus dos mesos de vida ja no recordo quantes punxades m’han fet a mi i, encara que és molest, als grans no crec que els faci molt de mal. Si fins i tot en Lucas que és petit va poder fer-ho! Però em van dir que no ho és.

Segons sembla la gent dóna sang contínuament, però no se solen fer les proves per al trasplantament de medul·la. Crec que la gent s’espanta també de la paraula «trasplantament». Per això la meva família ha creat aquesta web. Per mostrar-vos el senzill que és salvar a milers de nens que, com jo, hem tingut un camí una mica més difícil, però que volem tenir una vida com la dels altres nens.

Volem fer-nos grans i aprendre moltes coses. Però no de leucòcits, neutròfils, limfòcits o hospitals, no, sinó aprendre el que és anar al parc i estar amb altres nens sense por que per les nostres baixes defenses ens encomanin algun virus, jugar amb els nostres germans, anar a la guarderia i poder sortir corrent quan ens recullin els nostres pares, visitar als nostres avis…, i créixer. Créixer molt sent forts i sans.

Sé que només tinc dos mesos i encara falta molt temps perquè pugui fer tot això. Però segur que podré fer-ho si tu m’ajudes.

Jo sóc Mateo i aquesta és la meva història. Però podria cridar-me Juan o Isabel o Pedro, o Luís o Sonia perquè moltes persones com jo esperen un donant cada dia per seguir amb la seva vida.

Pot ser que hagis tingut la sort de no conèixer d’aprop cap cas. Però ja coneixes el meu».
http://catalunyadiari.mon.cat/noticia/3636/lemocionant-relat-de-mateo-un-nado-de-dos-mesos-amb-leucemia

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Fábrica de Fideos COGORNO S.A-PERU

LA LEYENDA DE LAS TRES MARÍAS, Alnitak, Alnilam y Mintaka,constelación de Orión

Una planta versátil: ¿Cuáles eran las numerosas aplicaciones del Cannabis en el antiguo Egipto?- La empresa Soria Natural ya esta comercializando las gotas de CBD con THC DEL CANNABIS en Méjico