Sebastià Bacardit Moncunill participa al premi VIDA ACTIVA DE LA CAIXA,com es va crear la revista L’ESPLAI DE LA GENT GRAN DE CALAF.

Sebastià Bacardit Moncunill participa al premi VIDA ACTIVA DE LA CAIXA,com es va crear la revista L’ESPLAI DE LA GENT GRAN DE CALAF.


Sebastià Bacardit Moncunill

Resultado de imagen de l´esplai de la gent gran cal bertran calaf

participa al premi VIDA ACTIVA DE LA CAIXA,com es va crear la revista L’ESPLAI DE LA GENT GRAN DE CALAF.

Tothom a votar :Es pot votar cada dia fins el 30 d’octubre

ENTREU AL GOOGLE I POSEU WWW.PREMIOVIDAACTIVA.COM. CLIQUEU PREMIO VIDA ACTIVA, VEUREU TRES FINESTRETES I CLIQUEU FASE ll VOTE I SORTIRA LA PAGINA AMB FOTOS DELS PARTICIPANS I A DALT A LA DRETA DE LA PAGINA POSA BUSCAR, POSEU EL MEU NOM SEBASTIÀ BACARDIT MONCUNILL, CLIQUEU BUSCAR I VEUREU LA MEVA FOTO. SI US AGRADA LA MEVA EXPERIENCIA, VOTEU! QUE ESTA AL FINAL DE L’ESCRIT A LA DRETA. MOLTES GRACIES!!!
EL NEIXEMENT DE LA NOSTRA REVISTA
Ara fa set anys, vaig començar una nova vida: em vaig jubilar! Vaig deixar Barcelona, i me’n vaig anar a viure a Calaf (de fet, jo ja estava molt arrelat a Calaf). Feia temps que anava a l’Esplai de la Gent Gran, fent alguna que altra activitat, comentant i fent alguna que altra prova amb els companys dels cursets d’informàtica, sobretot amb el PowerPoint (ho recordeu Pilar, M. Angeles Gracia, Andreu Barrios, Fina Hernández, Carmen Remolins, que no s’escoltava la musica, al final vàrem descobrir que ho teníem que muntar amb el sistema Wav), m’apuntava a cursets…
En poques paraules, em passava els dies a l’Esplai. Recordo que en un dels cursets en que era alumne d’un curs de Word , la professora que era la Sofia Gómez en acabar el curset, ens va dir que entre tots els alumnes, de fer un exercici que consistia en elaborar una revista en la que comentéssim les nostre vivències durant el curset.
Mira per on, mig seriosament, mig en broma, se’m va ocórrer comentar amb els companys que els hi semblava si féssim una revista de l’Esplai. (us en recordeu M. Angeles Gracia, Pilar Sabaté, Fina Hernández, Carmen Remolins, Mari Cabello, Andreu Barrios, Josep Mases, Joan Guix, Josep Vilaseca )
I posant fil a l’agulla, després de varies reunions decidint sobre què parlaríem, vàrem fer la primera, la nº 0 (fotografia peu de pagina)
La vàrem ensenyar al president de l’Esplai, (que era en Francesc Victor) per què ens dones el vistiplau. I quina fora la nostra sorpresa quan al cap d’uns dies em digué: Sebas podeu tirar endavant amb la revista, teniu el suport de tota la junta! Em broma en broma, ja em publicat 26 números.
Les enviem per correu electrònic als socis, entitats i gent que s’ha interessat en rebre-la. Total 528 revistes enviades per correu electrònic l’últim trimestre. I és que entre donar-la a conèixer als amics i coneguts i crear una pàgina al facebook esta arribant a més i més gent.
Es molt gratificant que quan demanem alguna col·laboració amb alguna persona del poble o be de fora del poble perquè ens faci algun article, sempre rebem un si! Una satisfacció per tots nosaltres!!!
Què vaig aprendre?
Vaig aprendre a treballar en equip, comentar les diferents opinions de com s’havien de plantejar els temes i a fer-se en català, vaig millorar el nivell i com no! Mirar de que hi haguessin el mínim de faltes ortogràfiques.
Com ho vaig fer?
-Vaig tenir la idea i ho vaig comentar amb els altres companys de curset. Vam fer un primer esbós i el vam presentar a la Junta de l’Esplai (que era qui decidia).
-Vam pensar seccions per a la revista, vam contactar amb gent del poble que podia escriure’ns algun que altra article, vam voler donar a conèixer inquietuds que teníem i també donar a conèixer l’Esplai de la Gent Gran i poder donar a conèixer totes les activitats que hi fem.
-El vam donar a conèixer entre els coneguts, demanant el seu correu electrònic per poder-los-hi enviar. I el vam enviar al Consell Comarcal, La Caixa, l’Ajuntament de Calaf i diferents Ajuntaments de la comarca, Centre de Dia, en poques paraules a moltes institucions d’arreu del país.
-Ens ven adaptar a les noves tecnologies i fins i tot vam crear una pàgina de facebook.
La meva conclusió
Personalment ha sigut molt gratificant i per a tots està una experiència inigualable. Ara mateix es una motivació personal per a tots el que fem la revista per a que cada trimestre pugui sortir, Quan ens escriuen correus o ens paren pel carrer per felicitar-nos pel què estem fem, és tot un orgull, jo personalment vull donar les gracies a tots els que col·laboren escrivint els diferents articles per la revista, sense ells no seria possible fer-la i també es molt gratificant que mai ens han dit que no, quant em demanat la col·laboració de qualsevol persona o entitat per fer-nos un article. En aquets moments, cada trimestre enviem 528 revistes per correu electrònic i ja han sortit 28 exemplars. I encara ho volem superar!
http://www.premiovidaactiva.com/es/experiencia/20/-.html#.V_aMaeSa3IU
document-page-001

Resultado de imagen de revista l´esplai de la gent gran de calaf
Resultado de imagen de revista l´esplai de la gent gran de calaf
Resultado de imagen de revista l´esplai de la gent gran de calaf
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Fábrica de Fideos COGORNO S.A-PERU

Una planta versátil: ¿Cuáles eran las numerosas aplicaciones del Cannabis en el antiguo Egipto?- La empresa Soria Natural ya esta comercializando las gotas de CBD con THC DEL CANNABIS en Méjico

LA LEYENDA DE LAS TRES MARÍAS, Alnitak, Alnilam y Mintaka,constelación de Orión