La Plataforma per la Llengua alerta que La Salle discrimina amb intenció el català a les aules-Prisión para un religioso de La Salle por presunta corrupción y abusos de menores


La Plataforma per la Llengua alerta que La Salle discrimina amb intenció el català a les aules

Resultado de imagen de homosexsualidad entre los hermanos de La Salle

L’entitat prepara accions per demanar a la facultat que deixi de marginar la llengua i ho notificarà a la Secretaria d’Universitats i Recerca del Govern

La Plataforma per la Llengua ha tingut coneixement, a través de la queixa del professorat, que l’Escola d’Arquitectura de La Salle, de la Universitat Ramon Llull, ha tramès un comunicat al seu professorat exigint, en majúscules, que les classes s’han d’impartir en anglès i castellà. El text fa saber al professorat que “les classes comunes i generals es poden fer tan sols en una d’aquestes dues llengües”, un fet que exclou explícitament el català de la seva docència.

 


L’ONG del català lamenta aquesta voluntat de La Salle de marginar el català de les seves aules i recorda que l’Estatut estableix, a l’article 35.1, que “el català s’ha d’utilitzar normalment com a llengua vehicular i d’aprenentatge en l’ensenyament universitari”. Aquesta nota de la direcció de l’Escola d’Arquitectura desprèn una clara voluntat de discriminació cap a les persones que vulguin cursar estudis en la llengua pròpia de Catalunya.

A partir d’aquesta discriminació, la Plataforma per la Llengua està valorant quines accions emprendre per tal que La Salle prengui consciència dels drets i deures lingüístics que han d’assumir en benefici de la seva comunitat universitària. També instem La Salle a contactar amb l’ONG del català per treballar conjuntament el tractament dels drets lingüístics en aquest centre universitari. Al mateix temps, l’entitat traslladarà aquesta queixa a la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat perquè hi doni la resposta que consideri oportuna.
Campanya per la universitat en català

Amb la intenció de denunciar la situació precària que la llengua catalana viu a les universitats, la Plataforma per la Llengua va engegar al mes d’octubre la campanya ‘Tinc els meus drets’, que pretén informar els estudiants, el professorat i el personal de serveis de les universitats catalanes dels seus drets lingüístics i que té per objectiu que l’entorn universitari conegui i valori la importància d’impulsar l’ús social de la nostra llengua i en demani la millora de l’estatus legal. Gràcies a aquesta campanya, que inclou un manifest que es pot trobar al web www.estudiarencatala.cat, l’ONG del català ha rebut nombroses queixes de vulneracions de drets lingüístics a les universitats catalanes, que estudia en funció de cada cas. Entre aquestes, hi ha la denúncia que van fer els estudiants de la Facultat de Dret de la UAB i ara s’hi suma aquesta discriminació a La Salle. La campanya ‘Tinc els meus drets’ posa a disposició del públic un formulari per recollir els casos que es vulguin expressar. La Plataforma per la Llengua oferirà als afectats un servei d’assessorament i d’atenció a aquestes queixes per trobar una solució.

http://www.directe.cat/noticia/568816/la-plataforma-per-la-llengua-alerta-que-la-salle-discriminar-amb-intencio-el-catala-a-les-

MADRID

SUCESOS

Prisión para un profesor religioso de La Salle por presunta corrupción y abusos de menores


Foto del profesor detenido en el colegio.
El docente ya fue detenido en agosto tras regresar de un viaje a la India con alumnos
  • LUIS F. DURÁN / EUROPA PRESS
  • Madrid
El profesor religioso Pedro Antonio R.L., ex coordinador pedagógico de Primaria del Colegio La Salle Maravillas de Chamartín, fue detenido el pasado jueves y hoy viernes 30 de septiembre ha ingresado en prisión por un presunto delito de corrupción y abusos de menores, han confirmado fuentes policiales. Se investiga además si está detrás de un material pedófilo que se le ha incautado.
La dirección del centro escolar religioso ha emitido este viernes un comunicado dirigido a los padres en el que informa de la detención y posterior entrada en prisión provisional del profesor.
El religioso, de 40 años, ya fue detenido el pasado 28 de agosto, cuando regresó de un viaje solidario en la India junto a alumnos del último curso del centro. Entonces fue arrestado en el Aeropuerto de Barajas donde prestó declaración. Al día siguiente fue puesto en libertad sin fianza. El pasado miércoles volvió a ser detenido como consecuencia de nuevas averiguaciones policiales y tras la denuncia de varios alumnos. El juez ordenó ayer su ingreso en prisión.
Resultado de imagen de homosexsualidad entre los hermanos de La Salle
“Desde la Dirección del Colegio, siguiendo con la voluntad de transparencia que siempre hemos demostrado, queremos informales de una novedad significativa en el asunto que motivó la anterior comunicación. Se trata de la detención e ingreso en prisión provisional del Hermano Pedro Antonio R. L. por orden del Juzgado de Instrucción que está llevando a cabo las diligencias previas correspondientes”, señalan.
Además, aseguran que desde el colegio y desde la Institución de los Hermanos de las Escuelas Cristianas han colaborado con los Cuerpos y Fuerzas de Seguridad del Estado en todo lo que han sido requeridos y que siguen comprometido en ayudar en este asunto.
“Seguimos manifestado nuestro compromiso con la defensa de los derechos de los niños y su dignidad, así como la de sus familias. Dicho compromiso es una prioridad en nuestra acción educativa“, han señalado, al tiempo que han trasmitido su “absoluta y total confianza” en la labor de la jueces, “respetando de igual manera el principio de presunción de inocencia del investigado”.
El centro La Salle Nuestra Señora de las Maravillas recuerda finalmente que es una institución con más de 300 años de historia “que ha velado por la educación de los niños y niñas en todo el mundo”. “Nuestro principal objetivo es y será la formación y la educación de estos, desde la salvaguarda de sus derechos y dignidad”, han concluido.
Asimismo, se asegura que el profesor había quedado desvinculado del centro desde el pasado mes de julio y que su actividad en el viaje a la India estaba ya comprometida desde hace tiempo. Se iba a incorporar a otro destino dentro de la propia orden religiosa.
http://www.elmundo.es/madrid/2016/09/30/57eed5be268e3ec02e8b45c3.html

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Fábrica de Fideos COGORNO S.A-PERU

Una planta versátil: ¿Cuáles eran las numerosas aplicaciones del Cannabis en el antiguo Egipto?- La empresa Soria Natural ya esta comercializando las gotas de CBD con THC DEL CANNABIS en Méjico

LA LEYENDA DE LAS TRES MARÍAS, Alnitak, Alnilam y Mintaka,constelación de Orión