Passa al contingut principal

Dani Amella -casa amella bio food s.l

Dani Amella -casa amella bio food s.l


Casa Amella invierte medio millón de euros en su traslado de la planta de Moià a Artés
Casa Amella invierte medio millón de euros en su traslado de la planta de Moià a Artés
La moianesa Casa Amella acaba de completar el traslado de sus plantas de Moià a Artés. La empresa ha invertido 460.000 euros para poner en marcha una factoría 100% ecológica, biológica, vegana y sin gluten, lo que se conoce en el sector como Green Factory.
Casa Amella Bio Food, SL
  • Método kaizen, la mejora continua
    El método de gestión de la calidad que utilizamos en Casa Amella se basa en el kaizen, filosofía japonesa que significa mejora (kai) continua (zen). Aplicada a la empresa, esta filosofía tiene como objetivo mejorar, día a día, todos los aspectos de la compañía focalizándose en las personas. Se trata de dar la máxima importancia tanto a las que están dentro de Casa Amella trabajando en el proyecto, como a las que están fuera consumiendo nuestros productos.

Nos trasladamos a Artés

Por segunda vez, nuestras instalaciones se nos han quedado pequeñas. La nave de Moià es demasiado justa para la producción que estamos llevando a cabo últimamente y para las quince personas que trabajamos en el proyecto. Por eso hemos decidido trasladarnos a Artés, en un espacio de más de 1.000 m2 donde podremos mejorar nuestra logística y estaremos más cerca de nuestros agricultores.
Artés es un municipio de la comarca de El Bages, situado en el corazón de Cataluña. Está muy bien comunicado, a pocos kilómetros de muchos de los productores con los que trabajamos. Esto significa que cuando nosotros vayamos a verlos o cuando ellos nos lleven las cosechas, reduciremos la huella de CO2 de nuestros desplazamientos.
Una de las nuevas naves es exclusiva para el obrador, donde podremos trabajar más cómodamente, y la otra es para la logística. El resto de espacios (almacén, zona de recepción y oficinas) también son más amplios y están equipados con la maquinaria y el mobiliario más sostenibles posible. Todos los materiales que hemos escogido para las diferentes áreas son reciclables y nos hemos asegurado de que para elaborarlos se contamina lo mínimo, como por ejemplo: pintura ecológica en las paredes y el suelo y materiales nobles como la madera, el vidrio, el barro, etc.
A principios del 2016 ya estaremos instalados. La nueva dirección es Pol. Ind. Santa Maria, c/ Narcís Monturiol, 48E, 1P, de Artés (Barcelona).
Imagen relacionada

DANIEL AMELLA VILLARAN

La Pasta elaborada en Moià por terceros

Nuestra pasta tiene ese sabor que solo tiene la buena pasta. Elaborada desde Moià tal y como la elaboran los italianos auténticos: con sémola 100 % de trigo duro y dejándola secar dos días a baja temperatura en silos.

  • Con gluten
  • 100 % sémola de trigo duro
  • No se deshace
  • No se pega
  • Queda al dente
  • Secado lento a baja
Casa Amella fa un obrador a Batea per a producte ecològic
Imagen relacionada
YouTube480 × 360Buscar por imagen

Casa Amella invertirà un milió d’euros en una planta de sucs ecològics a Batea

Serà per a la nova empresa que ha constituït, Eco Batea, i començarà a funcionar el febrer del 2014



  • Dani Amella, gerent de Casa Amella, amb una mostra dels productes que elaboren. Foto: A. AGUILAR.

El 80% de la seva producció és natural i el 20%, ecològica, xifra que es vol invertir
Casa Amella Bio Food, empresa de productes de proximitat i ecològics amb seu fiscal a Castellterçol –i, des de fa dos anys, obrador a Moià–, ha decidit constituir amb un soci familiar una nova empresa, Eco Batea SL, per a la qual es construirà una altra fàbrica a Batea (Terra Alta). L’objectiu és fer una rèplica a la demarcació de Tarragona del que es fa a l’obrador del moianès, d’uns 300 m², però centrant-se només en productes ecològics. La previsió és que la construcció de les noves instal·lacions –uns 750 m² edificables en una parcel·la de 1.700 m²– s’iniciï a finals d’aquest novembre i que el febrer o el març del 2014 comencin a sortir els primers productes amb la marca Eco Batea i Casa Amella.
“Per proximitat amb la matèria primera i capacitat, farem una part de producció allà. A Moià ens quedem amb la part fresca de cremes, llegums cuits i plats preparats ecològics, i a Batea elaborarem olives, olivades, salses i sucs, tot ecològic”, comenta Dani Amella, fundador de Casa Amella Bio Food. La posada en marxa d’Eco Batea, que suposarà una inversió d’entre 600.000 i 700.000 euros, significarà “multiplicar per tres la producció i la facturació” de l’empresa conservera, a més de crear sis llocs de treball a Batea, on Casa Amella ja té un centre productiu, bàsicament d’olives.
Un dels objectius d’aquesta nova empresa és que Casa Amella pugui començar a exportar a partir del 2015. “Si el producte ecològic que fem és bo aquí, també pot ser-ho a Dinamarca, Alemanya i França”, defensa Amella. La idea és començar a vendre a França (per proximitat) i a Alemanya (pel seu consum de productes ecològics), i no descarten anar a la fira Biofach de Nuremberg amb estand propi el 2015.
De moment, Casa Amella Bio Food ven el 100% de la producció a Catalunya, des de Portbou fins a Cambrils, sobretot a les demarcacions de Barcelona i Girona. L’any passat va facturar gairebé 900.000 euros i aquest 2013 esperen arribar als 1,2 milions (1,5 el 2014). “Fins ara hem anat creixent entre un 20% i un 25% cada any”, diu el gerent.
Tot del país
Els cigrons i les llenties, del Vallès Oriental; les olives arbequines, del Priorat, i l’oli, de Siurana. Casa Amella, que té uns 600 clients actius –sobretot petites cadenes de supermercats com ara Veritas i xarcuteries–, ha fet èmfasi en el producte de proximitat, de temporada i de qualitat. Ara mateix, el 20% de la seva producció és natural (sense colorants, ni conservants ni additius, però la terra o l’arbre pot haver estat tractat) i el 80%, ecològica amb certificat CCPAE, percentatge que es vol anar invertint. Casa Amella té deu treballadors i una desena de socis, a Tarragona i a la Catalunya central, que cultiven o elaboren el producte segons el criteri de l’empresa, la qual també té una part de collita pròpia.
El 2 de novembre del 2002, després d’alguns anys venent productes catalans, Dani Amella va fundar Casa Amella Bio Food, una empresa familiar de productes naturals i ecològics, de proximitat i qualitat, elaborats primer a Castellterçol i ara a Moià.
Facturació
0,9 M€
Treballadors
10
Any de fundació
2002
elaboració

Sempre frescos

Casa Amella Bio Food comercialitza unes 150 referències, etiquetades només en català. Té un estoc mínim de producte fresc i fabrica sèries curtes (com a màxim lots de 50 caixes de 12 unitats cada una) per afavorir la rotació. Les noves cremes ecològiques, en racions individuals, tenen una caducitat d’uns 30 dies. El producte sec, uns dos anys. Al setembre, Casa Amella va vendre 4.000 bols de cremes (dels quals 1.100 eren de carbassa), 16.000 paquets de pasta i 8.700 pots de vidre d’olives

Casa Amella 23/02/2017

Historia
Dani Amella comenzó esta aventura en 2002 en un garaje de Castellterçol (Barcelona). Puede sonar típico, pero es así. Y en este caso, el garaje no era ni suyo, sino de los tíos Joan y Nati, que se lo dejaron para almacenar aceite y aceitunas. Como el proyecto iba a más, en 2004 se incorporó su hermano Xavi Amella. Desde entonces ha llovido mucho, se han sembrado muchas cosechas y Casa Amella ha crecido y evolucionado a buen ritmo.
  • 2002

    2002
    Construimos los cimientos de Casa Amella comercializando aceite y aceitunas elaborados por agricultores de confianza de Tarragona.
  • 2005

    2005
    Hacemos crecer nuestra oferta con pasta artesana y setas recogidas en Cataluña.
  • 2008

    2008
    Ampliamos la gama de productos con salsas, escalivadas y sofrito de tomate.
  • 2010

    2010
    El garaje se nos queda pequeño y nos trasladamos a una nave en Moià.
  • 2013


    Creamos nuestro propio obrador vegano y sin gluten y empezamos a preparar escalivadas y a cocer pimientos, tomates, sofritos y cremas.
  • 2014

    2014
    Seleccionamos y cocemos las primeras legumbres bio sin gluten de Cataluña. También incorporamos las cremas de verduras bío envasadas en botellas de vidrio.
  • 2015

    2015
    Introducimos las hamburguesas de proteína vegetal, a base de soja y seitán. También lanzamos la salsa de calçots bío y sin gluten.
  • 2016

    2016
    Trasladamos nuestras instalaciones a la población de Artés, a un espacio más grande y bien comunicado.
  • Pronto…


    ¡Nuestro laboratorio no para nunca! Estamos trabajando para ofrecer caldos y mueslis veganos, bio y sin gluten

Salsa Bolonyesa Vegana.
Casa Amella ens mostra com cuinar una salsa “bolonyesa” vegana, fàcil, saludable i nutritiva, de la mà de la bloggera greenandpepperfood.com.

Ingredients per a 4-5 persones:

-1/2 ceba
-2 Grans d’all
-1 carbassó
-5 pastanagues
-3 Tomàquets frescos
-7 Xampinyons de París
-50ml D’oli d’oliva
-5 Tomàquets pelats
-230g De llenties cuites @casaamella
-200g De tomàquets triturats
-430ml De vi negre
-5 Culleradetes de farina
-3 Fulles d’alfàbrega (opcional)
-sal i pebre

Preparació:

Comença per tallar la ceba i els all en trossos petits.
Després renta el carbassó i pela les pastanagues. Posa dins del teu batedora a trossets a una velocitat mitjana. Volem que les verdures quedin a trossets molt petits.
Pela els xampinyons i tallar-los a làmines.
Agafa una paella i posa-li oli. Quan aquest calinete afegeix la ceba i les dents d’all tallats.
Un cop daurats, afegeix la barreja pastanaga / carbassó amb les làmines de xampinyons. Cuina amb sal i pebre durant uns 15 minuts.
Posa sobre els tomàquets frescos tallats en quatre i els tomàquets pelats. Cuina’l tot durant 15 minuts més o menys.
Ara has de posar la llenties @casaamella  fer el vi negre sobre mes els tomàquets triturats i la farina. També pots afegir una mica d’alfàbrega i / o pebre de la nou.
Deixa-ho cuinar tot a foc mitjà durant 20 minuts.
Ja està… tens el teu salsa «bolonyesa» vegana!
Descobreix més informació interessant a www.casaamella.com

http://www.bioecoactual.com/ca/bio-noticies/6834-salsa-bolonyesa-vegana?utm_campaign=noticias-230217&utm_medium=email&utm_source=acumbamail
Resultado de imagen de casa amella bio food s.l

Resultado de imagen de casa amella bio food s.l

Pasta elaborada por terceros

Resultado de imagen de casa amella bio food s.l

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Fábrica de Fideos COGORNO S.A-PERU

LA LEYENDA DE LAS TRES MARÍAS, Alnitak, Alnilam y Mintaka,constelación de Orión

Una planta versátil: ¿Cuáles eran las numerosas aplicaciones del Cannabis en el antiguo Egipto?- La empresa Soria Natural ya esta comercializando las gotas de CBD con THC DEL CANNABIS en Méjico